XSLaren edukia

Garapenaren Psikologia II25078

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Plan berria 2024)
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Kodea
25078

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3349.5
Mintegia23
Gelako p.1624
Tailerra913.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Garapenaren Psikologia II gaiaren helburu nagusiak lotura afektiboen nahiz harreman sexualen sorkuntza eta garapenean, konpetentzia emozionalen garapenean,jokaera sozial egokitzailea sustatzeko arauen barneratzean eta identitate pertsonaleko garapenarekin harremana duten sozializazioko prozesuak ikastea dira. Beraz, gizakiak oinarrizko giza beharrak (fisiko-biologikoak, emozional eta afektiboak, buruzkoak zein parte-hartze sozialekoak) talde sozialean eta garapenaren aro bakoitzean nola ebazten dituen aztertzen du.

Gaurko Psikologia Ikasketa Planean irakasgaia: Garapen I, lehen ikasturtean ematen da. Garapena II irakasgaia,6 kreditu dituenak, bigarren ikasturtean. Beraz, jada ikasleek ezagutzen dituzte garapenaren eredu teoriko nagusiak eta baita bizi-zikloan garapen kognitiboan nahiz lengoaian gertatzen diren aldaketa nabarmenenak ere. Ondoren, arloko beste gai bat ematen da, 'Familiaren Psikologia' eta Prebentzioa eta esku-hartzea hezkuntza testu-inguruetan', horregatik programa honetan familia eta hezkuntza testuinguruarekin harremana duten esku-hartze edukietan ez da sakontzen.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1- Bizi zikloan zehar eredu teoriko ezberdinek garapen sozioafektiboaren inguruan egindako proposamen nahiz mugak ezagutzea.

2- Bizi-zikloan zehar garapen soziaketiboaren barne ematen diren aldaketak ezagutzea.

3- Adin ezberdinetako subjektuengan ematen diren aldaketak nahiz banakako ezberdintasunak antzematea.

4- Bizi zikloan zehar aldaketa psikologikoak antzemateko erabili ohi diren ikerketa prozedurak ezagutzea.

5- Garapen sozioafektiboaren inguruan txosten bat idazteko gai izatea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- ATXIKIMENDUA HAURTZARO ETA NERABEZAROAN ZEHAR.

2.- GARAPEN EMOZIONALA HAURTZARO ETA NERABEZAROAN.

3.- NIAREN GARAPENA.

4.- GARAPEN MORALA eta GIZARTERATZEA

5.- BERDINKIDEEKIKO ELKARREKINTZA ETA ADISKIDETASUN HARREMANAK

6.- GARAPEN SEXUALA

7.- HARREMAN AFEKTIBOAK HELDUAROAN

8.- GARAPENA ETA BIZI-GERTAKIZUNAK HELDUAROAN.

9.- HARREMAN AFEKTIBOAK ETA BIZI-GERTAKIZUNAK ZAHARTZAROAN

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren irakaskuntzaren metodologiaren diseinuak hurrengo jarduera nagusiak barne hartzen ditu:



a) Eskola magistralak. Irakaslearen azalpenak gaiak aurkezteko, gai bakoitzaren inguruko egituratutako ikuspegi orokorrak azaltzeko, diziplinaren arazo nabarmenenak eta hauei emandako konponbideak aurkezteko, eta gai bakoitzean nahitaezko irakurgaietan azaltzen diren edukirik garrantzitsuenak azaltzeko.

b) Jarduera Praktikoak, non talde handia bikoteka edo 4/ 5 ikaslez osatutako talde txikietan banatzen den. Eskola praktikoetan :

- Programaren gai desberdinak ilustratzen dituzten bideoen analisia.

- Kasu-analisia eta kasuen inguruko txostena landu.

- Role-playing saioak non , ikasleek paper desberdinak antzezten dituzten (psikologoko/, ama-aita, etab.).

-Konpetezia psokologikoen inguruko ebaluaketa gailuak

- Gai bakoitzaren eta praktiken gaineko eztabaidak





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 70
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 15
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gai hau bi irakasleek jorrazen dutenez, bi zatitan banatuta dago:

1.Zatian garairen bi herenak azaltzen dira. Zati teorikoan 4.5 puntu eta praktikoan 2 lor daiteke gehienez

2.Zatian gaiaren herena azaltzen da:Zati teorikoan 2,4 puntu eta praktikoan 1 lor daiteke gehienez.



Ebaluaketarako bi aukera daude:



1) EBALUAKETA JARRAIA: Ikasturtean zehar eskoletan parte hartuz. Hain zuzen ere: a) Eskola praktikoetan, teorikoetan, tailerretan eta mintegietan egingo diren jardueren ebaluaketa (praktikak, txostenak, kasu-azterketak eta beste; b)azterketa finala ohiko deialdian.Azterketak 7 puntu balioko ditu eta praktikek, berriz, 3. Derrigorrezkoa da proposatu diren %80 jarduerak edo/ta ekintzak egitea ebaluaketa jarraia egin ahal izateko.

Ebaluaketa jarraiari uko egin nahi dioten ikasleek, irakasleari idatziz jakin arazi beharko diote, eskolak hasi eta hurrengo 5 asteetan zehar.

Azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



2)AZTERKETA FINALA: gaitegiko gai teoriko zein praktiko guztiei buruzko 10 puntuko azterketa.

Nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian ikasgaia gainditu ez duten ikasleek, azken ebaluaketa egiteko eskubidea dute. Ezohiko froga soilik azterketa baten bidez izango da non edukin teorikoak zein praktikoak sartuko diren.

Deialdiari uko egiteko, nahikoa da azterketan ez aurkeztea.

5. eta 6. Deialdian, ikaslegoak froga bakar bat egingo du ikasgaia gainditzeko. Bertan eduki teorikoak nahiz praktikoak barne hartzen dituen eta galdera irekien bidez egingo den froga batetara aurkezteko eskubidea du.

Nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ezeiza, A. (2014) Garapen sozial eta afektiboa. Arg. Zorroaga.
- Cantón-Duarte, J., Cortés, M.R. eta Cantón-Cortés, D. (2011).
Desarrollo socioafectivo y de la personalidad. Alianza Editorial
- Cassidy, J. eta Shaver, P.R. (2016). Handbook of attachment. The Guilford Press.
- Gillath, O., Karantzas, G.C., y Fraley, R.C. (2016). Adult
attachment: A concise introduction to theory and research. Elsevier
-González, A. M., Fuentes, M.J., De La Morena, M. L. eta Barajas, C. (1995). Psicología del Desarrollo: Teoría y prácticas. Aljibe.
-López, F. (2014). La educación sexual de los hijos.Pirámide.
-López, F. (2009). Amores y desamores. Procesos de vinculación y desvinculación sexuales y afectivos.Biblioteca Nueva.
-López, F. (2012). Sexualidad y afectos en la vejez. Pirámide.
López, F., Fuentes, M.J., Etxebarria, I., eta Ortiz, M.J. (1999) Desarrollo afectivo y social. Pirámide.
Mikulincer, M. eta Shaver, P.R. (2016). Attachment in adulthood: Structure, dynamics and changes. The Guilford Press
Reizabal, L. (2022): Garapen soziala eta afektiboa Helduaroan eta Zahartzaroan. EUSKARA, KULTURA ETA NAZIOARTEKOTZEAREN ARLOKO ERREKTOREORDETZA. Esteka honetan eskuragarri: https://ikasmaterialak.ehu.eus/psikologia/garapen-soziala-eta-afektiboa-helduaroan-eta-zahartzaroan
- Rosenblum, K.L., Dayton, C., eta Muzik, M. (2019). Infant social and emotional development: Emerging competence in a relational context. En C.H. Zeanach (Ed.), Handbook of infant mental health (pp. 95-119). The Guilford Press.
- Triado, C., Celdrán, M. eta Villar, F. (2019). Desarrollo adulto y envejecimiento. Alianza Editorial.
Shaffer, D.R. (2000). Desarrollo de la agresión, del altruismo y de la moral. En D. R. Shaffer (Ed.), Psicología del Desarrollo. Infancia y Adolescencia (5ª ed.; pp. 531-554).Thompson.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bentley, E. (2007).Adulthood. Routledge.

Cavanaugh, J.C. eta Blanchard-Fields, F. (2002).Adult Development and Aging (4th edition), Thomson, Stamford.

Carretero, M., Palacios, C. eta Marchesi, A. (1998).Psicología Evolutiva III: Adolescencia, madurez y senectud, Alianza.

Clemente A. (1996).Psicología del desarrollo adulto, Narcea.

Díaz Aguado, M. J. eta Martínez Arias, R. (2002). La evaluación del desarrollo social. En V. del Barrio (coord.), Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia (pp. 279-336). Uned

Demetriou, Doise eta Van Lieshout (1998). Life-Span Developmental Psychology. John Wiley & Sons.

Eceiza, A., Ortiz, M. J., eta Apodaca, P. (2011). Apego y afiliación: la seguridad del apego y las relaciones entre iguales en la infancia. Infancia y Aprendizaje, 34(2), 235-246.

Estévez, R., Oliva, A., eta Parra, A. (2012). Acontecimientos vitales estresantes, estilo de afrontamiento y ajuste adolescente: un análisis longitudinal de los efectos de moderación. Revista latinoamericana de psicología, 44(2), 39-53.

Gillath, O., Karantzas, G.C., eta Fraley, R.C. (2016). Adult attachment: A concise introduction to theory and research. Elsevier

Gómez-Zapiain, J. Ortiz, M. J.,eta Gómez-Lope, J. (2011). Experiencia sexual, estilos de apego y tipos de cuidados en las relaciones de pareja. Anales de Psicología, 27(2), 447-456.

Gómez-Zapiain, J., Ortiz,M.J. eta Eceiza, A.(2016) Disposición al riesgo en la actividad sexual de adolescentes: el rol de los modelos internos de apego, de las relaciones de apego con padres e iguales y de las dificultades de regulación emocional. Anales de Psicología,32, (3),899-906

Gross, J.J. (2015). Handbook of emotion regulation. Guilford

Kübler-Ross, E. (2014). Sobre la muerte y los moribundos: alivio del sufrimiento psicológico para los afectados. México: Debolsillo.

Lachman, M.E. (2001).Handbook of Midlife Development. John Wiley & Sons

Lemme, B.H. (1995). Development in Adulthood, Alin and Bacon.

López, F. (2007). Manifestaciones sexuales infantiles. La identidad y sus problemas. In F. López (ed.), La escuela infantil: observatorio privilegiado de las desigualdades (pp. 123-136). Graó.

López, F. (2009). Amores y desamores. Procesos de vinculación y desvinculación sexuales y afectivos.Biblioteca Nueva

López, F. (2010). Separarse sin grietas: sufrir menos y hacerlo bien con los hijos. Grao.

López, F. (2014). Los abusos sexuales a menores y otras formas de maltrato sexual.Síntesis

López, F. (2022). Estilos amorosos. ¿De qué depende nuestra biografía sexual y amorosa? Pirámide Oliva, A. (2011). El apego en la adolescencia. Acción psicológica, 8 (2), 55-65.

Oliva, A., Parra, A., eta Sánchez, I. (2002). Relaciones con padres e iguales como predictoras del ajuste emocional durante la adolescencia. Apuntes de psicología, 20(2), 225-242.

Ortiz, M.J., Apodaca, P., Etxeberria, I., Fuentes, M.J., eta López, F. (2008). Predictores familiares de la internalización moral en la infancia. Psicothema, 20(4), 712-717.

Ortiz, M. J., Apodaca, P., Etxeberria, I., Fuentes, M.J., eta López, F. (2011). Papel de los padres y madres en la regulación moral de los niños y en la conducta prosocial y agresiva con los compañeros. Infancia y Aprendizaje, 34(3), 365-380.

Stevens-Long, J. eta Commons, M.L. (1992):. Adult Life, Adult Development and Aging (4th edition), Mayfield, Mountain View.

Vega J.L. eta Bueno B. (1995). Desarrollo adulto y envejecimiento, Síntesis.

































Gehiago sakontzeko bibliografia

Bear, G. G. eta Minke, K. M. (2006). Children's needs III: Development, prevention and intervention. NASP.
Bentley, E. (2007). Adulthood. Routledge.
Berlin, L. J., Ziv, Y., Amaya-Jackson, L. eta Greenberg, M. T. (2005). Duke series in child development and public policy. Enhancing early attachments. Theory, intervention and policy. Guilford Press.
Brownell, C. A. eta Kopp, C. (2007). Socioemotional development in the toddler years: Transitions and transformations. Guilford Press
Bukowsski, W. M., Laursen, B. eta Rubin, K. H. (2008). Social and emotional development. Psychology Press.
Burman, E. (2007). Deconstructing developmental psychology. Psychology Press.
Cavanaugh, J. C. eta Blanchard-Fields, F. (2002). Adult development and aging (4ª ed.). Thompson.
Cottereli, J. (2007). Social networks in youth and adolescence. Routledge.
Gómez Zapiain, J. (2009). Apego y sexualidad. Entre el vínculo afectivo y el deseo sexual. Alianza.
Kerns, K. A. eta Richardson, R. A. (2005). Attachment in Middle Childhood. Guilford Press.
Kupersmidt, J. B., eta Dodge, K. A. (2004). Children's peer relations: From development to intervention. American Psychological Association.
Lachman, M. E. (2001). Handbook of Midlife Development. John Wiley & Sons.
López, F. eta Olazabal, J. C. (2005). Sexualidad en la vejez. Pirámide.
Noller, P. eta Feeney, J. (2006). Close relationships. Functions, forms and processes. Psychology Press.


Aldizkariak

Erreferentzia diren aldizkoriak
Anales de psicología: http://revistas.um.es/analesps/
Apuntes de psicología: http://www.apuntesdepsicologia.es/index.php/revista
Attachment: http://www.ingentaconnect.com/content/kb/att
Child development: https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14678624
Cultura y educación: http://www.fia.es/revistas/culturayeducacion/home
Developmental psychology: http://www.apa.org/pubs/journals/dev/
Journal of social and personal relationships: http://journals.sagepub.com/loi/spra
Journal of youth and adolescence: https://link.springer.com/journal/volumesAndIssues/10964
Human development: https://www.karger.com/Journal/Home/224249
Infancia y aprendizaje: http://www.fia.es/revistas/infanciayaprendizaje/home
Psicothema: http://www.psicothema.com/
Spanish journal of psychology: https://www.cambridge.org/core/journals/spanish-journal-of-psychology